zondag 1 juni 2008

welgemoed

Op mijn pijpenrekje staat het rijmpje
SMAAKT DE PIJP U GOED
DAN ZIJT GIJ WELGEMOED
Maar roken mag niet meer en rokers zijn antisociale paria’s geworden.
Ik weet het; ik krijg er longkanker van, mijn huid wordt sneller oud, hart- en bloedvaten vernauwen, mijn spermakwaliteit gaat achteruit, de glasgordijnen moeten vaker gewassen, etc., etc..
Het wordt me van overheidswege met de grootst mogelijke letters op elk blikje slices van Van Rossem's Troost toegeschreeuwd.
Ik heb er al eerder over gezeurd, maar vandaag in Trouw worden mijn bezwaren tegen deze ongenode inmenging in mijn persoonlijke levenssfeer mooier verwoord door een Tjechische filoloog.
Ik heb zijn betoog luid applaudisserend gelezen, wat nog niet meevalt zelfs met dat handige formaat van Trouw.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten