woensdag 23 april 2008

verlangend

Mijn nichtje — 13-jarige blonde pony, speelt accordeon , poloëd water, eerste klas van het gymnasium — is binnenkort jarig.

Dit is haar verlanglijstje — de wereld van een tienermeisje anno nu.


De enige schrijversnamen die mij bekend voorkomen zijn Dick Bruna (Nijntje) en Carry Slee.


De zwijmelfilms die ze wenst zijn zo zoet dat het tandglazuur spontaan van de kiezen spat, maar het zijn dus haar favorieten.


Ik sta in dubio. Geef ik haar wat zíj graag wil of koop ik het ‘verantwoorde’ cadeau (boek, dvd), waarvan ik meen dat ze er meer aan heeft, en moet ik blij zijn dat ze in ieder geval niet iets van die verschrikkelijke Olson Twins wil.


1. De film Princess Diaries 1
2. Het boek Prinsessen houden van roze van Meg Cabot
3. Het boek Ontdekt! Dagboek van een model van Tiny Fisscher
4. Het boek Beroemd! Dagboek van een model van Tiny Fisscher
5. De film New York Minute
6. Nijntjes van de Bruna! (bij elke 5 euro krijg je een Nijntje. Behalve bij boeken & tabak)
7. De verpakkingen van de Nijntjes! (daar kun je een grote Nijn mee krijgen.)
8. De film When in Rome
9. De film So Little Time
10. Geld
11. Het boek Gossip Girl van Cecily von Ziegesar (of andere boeken uit de serie)
12. Versierseltjes voor mijn kamer
13. Het songboek Dit songboek zocht ik! (maakt niet uit welk deel)
14. Meidenboeken (Carry Slee, Kate Cann, Caja Cazemier etc. etc.)
15. Een ouderwetse wekker, met bellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten