zaterdag 12 april 2008

foutief

Wisselbestandsfouten.


Ook zo’n raadselachtig technologisch gegeven.

In Taakbeheer van Windows is het een kolom onder de tab Processen.

Zo heeft momenteel het ‘proces’ ‘svchost.exe’ met de gebruikersnaam SYSTEM 1.609.971 wisselbestandsfouten en in de tijd dat ik dit tijp zijn er 16.400 bij gekomen, oh nee 16.435.

Meer dan 1½ miljoen dus.

Het proces ‘desktopsearchservice.exe’ staat op twee met 973.770 wisselbestandsfouten. En ‘avgcc.exe’ op drie met 309.977.

Moet ik me ongerust maken? Is het een virus, spyware? Is het daarom dat mijn pc soms zo traag is? Zal ik de harddisk geheel wissen? Een nieuwe pc kopen? Bij Bill Gates schadevergoeding eisen?

Het hulpvaardige wereldbolletje van Vensters weet geen raad met wisselbestandsfouten. En de spellingchecker van Woord zet er dat irritante kringellijntje onder, maar heeft geen spellingsuggesties. Wat gek is want Windows en Word zijn beide van Microsoft (wat ik nog steeds een naam vind voor een wasverzachter).

Wisselbestandsfouten. In het Engels is het waarschijnlijk swapfile-errors. Dat is een mooie term voor Doctor Who, maar helpt me niet in het begrijpen waar het om gaat.

Waarom stopt MS deze info in Windows, terwijl de gemiddelde argeloze gebruiker niet het flauwste benul heeft van wat het is, of het kwaad kan en zo ja wat-ie er aan kan doen?

Is er iemand die me kan vertellen wat wisselbestandsfouten zijn?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten