donderdag 3 juli 2008

leut

Vanmorgen heeft de bezorger niet Trouw maar ADSportwereldPro in de bus geschoven. “De eerste dagelijkse sportkrant” staat op bladzijde 1 van de 32. Van Nederland zou daar bij moeten staan, want bij m’n weten kent Spanje en Italië meerdere van dergelijke kranten. In een berichtje op pagina 3 staat trots de oplage vermeld: 104.500, dat betekent “een bereik van 250.000 lezers”. Informatie die hoogstens interessant is voor adverteerders en reclamebureaux, de gemiddelde sportfan zal het worst wezen.

Dat is dezelfde fan die zich in oranje hult, als het EK-team voetjebal wint, maar de slingers meteen wegbergt als er verloren wordt. Ik bedoel, je bent fan of niet. Ook als het voorwerp van je verering het minder doet blijf je pal staan. Zoals ik fan van Sparks ben en blijf, hoewel ze minstens drie heel slechte LP’s/CD’s hebben gemaakt. Hun laatste, »Exotic Creatures Of The Deep«, is ¾ goed.

Ik ben noch actief noch passief sportief. Dus een sportkrant is aan mij niet besteed.

Maar wat staat er zoal in ADSportwereldPro? Over twee pagina’s plattegrondjes van 18 voetbalstadia waar niet, wel of gedeeltelijk gerookt mag worden; acht bladzijdes over de Toer van Frankrijk, waarvan twee met Tour-boeken; een foto twee pagina’s breed (voor aan de muur denk ik) van vier Amerikaanse basketballers in hun outfit voor de OS (OS staat voor Olympische Spelen, niet voor operating system); drie bladzijdes over Wimbledon; en een bericht over de nieuwe ‘shirtsponsor’ van voetbalclub Ajax. Aegon betaalt Ajax 11 miljoen euro (sic!) om hun firmanaam een voetbalseizoen op T-shirts van Ajax-spelers te plakken. En wat nou als je een PSV-er bent ("Wij leven mee met PSV") met een levensverzekering bij Aegon, heb je dan recht op premiekorting? Verder weet ik dankzij ADSportwereldPro dat 2 juli Walter Godefroot 65 jaar is geworden. Omdat zelfs de redactie van ADSportwereldPro aanvoelt dat de parate kennis van de gemiddelde sportfan grenzen heeft, staat achter zijn naam (wielrennen).

Dat is het wel zo’n beetje, wat ADSportwereldPro betreft. En de redactie staat voor de niet te benijden taak om zes dagen per week dergelijke non-informatie te genereren.

Ik sluit dit bericht af met iets dat wèl van belang is (vandaag deelde snackbar ‘Het Hoekje’ namelijk mee dat ze nu ook 'expresso' serveren):

Espresso Zo’n 50 ml water gaat met minstens 15 Bar druk door ± 7 gram speciale maling van 100% Arabica-bonen.

Ristretto Een extra sterke espresso van ± 25 ml. Deze hoeveelheid gaat door dezelfde hoeveelheid koffie als voor een espresso.

Cappuccino Een enkele espresso met evenveel warme melk en melkschuim.

Lungo Extra (± 100-120 ml) water gaat door ± 7 gram koffie.

Machiatto Een enkele espresso met bovenop één of twee eetlepels melkschuim.

Latte Machiatto Een enkele espresso gegoten in een glas gestoomde melk (half-om-half).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten