dinsdag 1 juli 2008

in de kou-2

Ik heb 17,99 euro (bijna veertig gulden) betaald voor de CD Viva la Vida van COLDPLAY.

Dat had ik er voor over, maar ik ben zwaar ontstemd erover dat de songteksten er niet bij zaten.

Die heb ik van www.coldplaying.com binnengehaald. Maar dat was een heel gedoe.

De muziekindustrie klaagt steen & been, maar als ik legaal mijn muziek verwerf, à raison van een week boodschappen, verwacht ik toch op z'n minst een schriftelijke weergave van de gezongen teksten.

Zelfs Frans de Boer drukt zijn rijmen af. En KRAFTWERK. Terwijl dat toch simpele regels zijn. Dan hoort Parlophone (onderdeel van gigant EMI) minimaal de lyriek van de Koude Spelers bij te sluiten? De 18 euro mag die meerwaarde wel opleveren. Zo dwingen ze me tot illegaal neerladen en branden. (Als ik dat al zou willen/kunnen, want ik ben te computeranalfabetisch om me daaraan te wagen.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten