dinsdag 23 november 2010

Stichts

Vanaf januari 2011 woon ik in ‘Stichtse Vecht’. Dat is de naam van de samenvoeging van drie aparte gemeentes: Breukelen, Loenen a/d Vecht, Maarssen, fraai gedrapeerd langs de Utrechtse Vecht. Vandaar de naam. De nieuwe gemeente heeft al een huisstijl, krijgt nog een wapen (en waarschijnlijk een vlag) en een bewonersaantal van 63.000. 

Stichtse Vecht dus.

Ik krijg het niet uit m’n strot.
—Waar woont u?
—Stichtse Vecht.
—Krijgt u dan geen natte voeten, of  heeft u een woonboot?

De drie afzonderlijke gemeentes hebben vlak voor de fusie, elk een prestigieuze bouwproject in uitvoering gebracht (Overweer, Croonenburgh, Op Buuren) zodat we in 2012 ons eigen bouwschandaal hebben, omdat een vastgoedbedrijf failliet gaat of omdat een voormalig gemeentebestuur wel heel soepeltjes bouwvergunningen verstrekte.  En dus wordt de gemeentebelasting verhoogd en de Burgerloketten in de kernen gesloten.

Morgen mag ik stemmen (u heeft uw kans al voorbij laten gaan) voor de nieuwe Gemeenteraad.

Alle (12) deelnemende partijen willen hetzelfde (“bestuur zo dicht mogelijk bij de burger, dus Burgerloketten in elke kern”, “een sociale gemeente, waar niemand buitengesloten wordt”, “bescherming van natuur en landschap”). Ik zal morgenochtend heel wat te kiezen hebben. Het sippe TON doet ook mee, waarschijnlijk om Rita Verdonk uit de WW te houden (moet ze wel verhuizen), dus ik kan zelfs een proteststem uitbrengen.

Morgen hoort u welk hokje mijn potlood rood kleurde.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten