maandag 14 december 2009

adult content

Sinds 11 december heb ik zo'n 200 mensen ontmoet die mij in elk geval van gezicht kennen (it comes with the job). Welgeteld 1 (zegge één) daarvan maakte een opmerking over mijn baardloze kin.

Dit  kan het e.e.a. betekenen.
  • Ten eerste kan men stellen dat mensen slecht registreren. Dit roept vragen over de waarde en het waarheidsgehalte van ooggetuigeverslagen. 
  • Ten tweede, of ik wel of geen baard heb is voor de 200 bekenden van ondergeschikt belang. Dit roept de vraag op waarom ik er wel een punt van maak. Waarom presenteer ik mijzelf het liefst bebaard als het ieder ander niets kan schelen. 
  • Ten derde. Wie en wat ik ben, hangt in mindere mate af van mijn baard.  
Als illustratie bij deze overwegingen foto's van een, op de schoenen na, geheel naakte dame. Al wat zij 'draagt' is body paint.

Zij liep, zonder enig commentaar van anderen, een hele middag tussen het publiek van een drukke winkelstraat in San Fransisco. Niemand die opmerkte dat zij naakt was, althans niemand die er iets van wilde zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten