maandag 7 december 2009

vraagje

Ik doe al een jaar of twee mee aan telefonische en online onderzoeken van de Onderzoekgroep.

Eindelijk wordt mijn mening gehoord! Wat ermee gedaan wordt? De resultaten zullen opgeteld, gedeeld en geextrapoleerd in staafdiagram en taartdiagram met KrachtPunt aan de opdrachtgever gepresenteerd worden.
Die ze zullen gebruiken om de consument (mij) nog beter een pootje uit te draaien.

Maar hoe moeten ze er anders achterkomen. Daar heb ik geen probleem mee. Ik doe vooral mee met de Onderzoekgroep, omdat als er weer een resultaat van een poll, marktonderzoek, survey etc. in de krant staat, ik nooit meer hoef te verzuchten 'mij hebben ze niks gevraagd'.

Maar bij twee vragen uit een recente vragenlijst werd ik een beetje kriegelig. Oordeel zelf waarom.


Hoezo supermarkten die mij van bijstand voorzien? Er moet omzet gedraaid worden en aan "zal ik het voor u opschrijven" doet AH al niet meer sinds zijn over-over-overgrootvader de zelfbediening uit de VSA importeerde.

Een soortgelijke stelling betrof mijn gezondheid: "Deze supermarkt helpt mij bij een gezond voedingspatroon". Moeten supermarkten zich nu ook al met mijn gezondheid bemoeien? Als ik 3 liter Coca Cola per dag drink, dan kan dat Dirk, Albert etc. niets schelen. Die gooien de volgende week de Cola in de aanbieding.

Dus bij deze vragen heb ik de meeste laffe keuze in een enquete gekozen: weet niet/geen mening.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten