dinsdag 8 december 2009

7

Ik kreeg Vensters 7 bij de nieuwe laptop acer ASPIRE 7715 of is het andersom.

Drie zeuvens. Terwijl dat getal op zich, staat voor heelheid, volheid, volkomenheid.

Het gevreesde ‘Black Screen of Death’ (v/h Blue) ben ik daarom nog niet tegengekomen.

Waar ik wel tegen aanliep is dat Microsoft® het opportuun achtte 3D Pinball niet meer ter Ontspanning mee te leveren. Samen met Patience zo ongeveer het enige spelletje dat ik op de computer speel. (En LEGO Racers, maar dat werkt niet op W7 en dat had ik ook niet verwacht—dat spel was nog gemaakt voor Windows 98 of daaromtrent).

Dat 3D Pinball niet langer meer gespeeld mag worden vind ik jammer en moet hersteld worden met het binnenkort te verwachten Service Pack 1 voor Windows 7.

Maar de Microsofters hebben ook zitten pielen met Patience. De vernieuwde achterkanten vind ik mooi, de geluidjes (nog) niet irritant, maar voorheen  vielen bij een succesvol verlopen potje één voor één de kaarten met een elegant boogje naar de onderkant van het scherm.

Bij W7 vallen de kaarten ook één voor één in een boogje om op de onderkant te versplinteren in duizenden stukjes. Ik snap dat het een verwijzing is naar het glasthema van Earo, waardoor de geopende vensters een 'matglazen' uiterlijk hebben waardoorheen je kunt zien wat er onder zit.
 
Maar ik vind het destructief en niet passend in onze zucht naar renewables, reclycing en cradle-to-cradle productiewijze.
Wat vinden ze er in Kopenhagen van?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten