zaterdag 11 oktober 2008

pas

Mijn verhuurder dep BV (‘beheer ● koop–verkoop ● huur ● verhuur ● hypotheken ● assurantiën’), bij monde van de heer H., deelt per brief mede dat “in verband met de regelmatig terugkerende problemen met cilinders en sloten wij een passensysteem aan hebben laten leggen bij alle afgesloten entreedeuren, hierdoor worden sleutels overbodig.”

Het gaat hierbij om de toegangsdeur van het flatgebouw, de kelderruimte en naar het winkelcentrum, waarboven ik vierhoog woon.

Dhr. H. vervolgt: “Om u zo goed mogelijk van dienst te zijn zal ondergetekende op bepaalde dagen en tijden langskomen om de passen uit te reiken en de sleutels in ontvangst te nemen.”

En dan volgen data en tijden:
Donderdag tussen 10.00u en 12.00u of 13.30u en 15.30u.
Vrijdag tussen 10.00u en 12.00u of 13.30u en 15.30u.

Dat was dus gisteren en eergisteren. Ik werk dan (nòg wel, moet je er in deze smeltende economie bij zeggen). Tussen 8.00u en 16.00u (en meestal later).

Dhr. H. heeft dus viermaal vergeefs bij mij aangebeld—ik ga uit van zijn hoge taakopvatting zodat hij donderdag èn vrijdag ’s morgens èn ’s middags is langsgeweest.

Dus stuurde Dhr. H. van dep BV mij andermaal een brief: “Tijdens de gelopen ronden voor het omwisselen van de entreedeursleutels voor toegangspassen hebben wij u niet thuis getroffen. Wij bieden u de gelegenheid om alsnog de sleutels om te wisselen bij ons op kantoor. Ons kantoor is geopend van maandag tot vrijdag van 8.30u tot 12.30u en 13.15 tot 17.00u. “

Ik werk dan (nòg wel, moet je er in deze smeltende economie bij zeggen). Tussen 8.00u en 16.00u (en vaker later).

Dhr. H. voegt er nogal dreigend aan toe: “Let op de cilinders worden op maandag 27 oktober 2008 verwijderd uit de sloten u kunt dan alleen met de pas binnen komen.”

H. laat interpunctisch gezien wat steken vallen in de laatste regel. Ik zou na ‘let op’ een ! gezet hebben. En na ‘uit de sloten’ een komma of punt.

Maar mijn voornaamste zorg is dat ik na 27 oktober niet meer mijn flat in kan.

En ik heb geen auto meer en kan dus niet als duizenden Amerikanen daar een slaapkamer van maken (wat hebben die het toch goed en maar klagen).

H. is mij helemaal niet “zo goed mogelijk van dienst” en dan nog dreigen ook.

Ik heb nog twee weken de tijd om H.’s agenda en de mijne naast elkaar te leggen.

Dat lijkt me moeilijk, dus vraag ik hier alvast of u nog plaats heeft voor een pijprokende man van eind-40, met heel veel boeken, L.P.’s en C.D.’s en een neiging tot verrommeling.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten