donderdag 15 mei 2008

oud

Ik voel me nu echt oud.

In een kinderquiz op TV, waar ik bleef hangen toen ik het reclamekwartiertje in een aflevering van Monk wilde omzeilen, luidde een vraag “Hoeveel toetsen druk je in, als je de naam ‘Shakira’ wilt sms-en: drie, vier of vijf”.

Geen van de kandidaten, 10 à 12 jaar, verblikte of verbloosde.

Ik kan een sms-berichtje componeren met m’n mobieltje, maar daarvoor leg ik het apparaatje op een vlakke ondergrond, moet ik de bril afzetten en heb ik rechter- en linkerwijsvinger nodig.

De ‘jeugd van tegenwoordig’ doet het met één duim, onderwijl met de andere hand hun mp3-speler bedienend.

Ze hadden geen moeite met het juiste antwoord.

Dat heb ik gemist, vanwege mijn bewondering voor hun inzicht.

En mijn acute en verpletterende gevoel van uit de tijd zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten