zondag 16 december 2007

viriel

Ik voel me bijzonder. Speciaal. Apart. Bijna uniek.

AVG, de viruszoeker van mijn internetpolitie in Tsjechiƫ (
http://www.grisoft.com) heeft een "Trojaans paard" ontdekt op mijn tafelrekenaar.

Dat betekent dat ergens op de wereld iemand mijn computer, MIJN computer, belangrijk genoeg vond om een virus op los te laten, en dan nog wel eentje met zo'n prachtige naam: Trojan Horse Generic 9. In het Engels klinkt het nog mooier. Trojan Horse Generic: het is een titel voor een actiefilm met Will Smith.

Natuurlijk moet ik er niet blij mee zijn; het gevaar is groot dat dit de laatste regels zijn die ik met mijn PC kan produceren en dat zometeen mijn computer alle dienst weigert.

Maar voor nu wentel ik me in het zalige gevoel van opgemerkt te zijn, al is het maar door een klootzak ergens op deze wereld, die zijn niet geringe computerkennis misbruikt voor hufterige acties als virussen maken en vrijlaten op het wereldwijde web.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten