vrijdag 14 december 2007

logostiek

Ik heb een update van Java ontvangen. Wat het precies doet weet ik niet; het heeft iets te maken met bewegende beelden die je nodig hebt als je op het interweb bezig bent.

Ik vind het logo van Java wel leuk: een dampende kop koffie. Waar dat op slaat weet ik ook niet. Waarschijnlijk hebben ze het te veel gedronken, toen ze bezig waren met het schrijven van hun computerprogramma.

Maar mooier nog vind ik het beeldmerk van de makers van Java. Zie rechtsboven. Heel mooi gedaan, de U en N die een S vormen en samen Sun. Het logo doet denken aan Arabische tegeltjes met hun in elkaar grijpende genometrische lijnenspel.

Het is origineel om niet met een zonnetje te komen (al dan niet gestyleerd), terwijl de naam daar om vraagt. En de cursiefe schreef letter maakt het geheel af; het heeft een klassieke stijl.

(Ik vermoed dat Sun zoiets saais betekent als Systems Utilities Nevada en dus hadden ze een pakkend logo nodig).
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten