donderdag 15 november 2007

hel den

Even over Heroes, mijn laatste netdagboek-bijdrage over het helden-epos was te vroeg (07-11-03, heroïsch). Dat Mr. Bennett is doodgeschoten, bedoel ik. Ik had blijkbaar een aflevering van RTL5 of SBS69 gezien en die lopen vooruit op de BBC.

Na vanavond ben ik weer bij. Mr. Bennett is nog beslist niet dood, maar juist op weg naar New York om met Matt en nog iemand, wiens naam me zo gauw niet meer te binnen schiet, het volgsysteem van de Genetisch Geavanceerde Helden te saboteren. Dat je het maar weet. Misschien is Bennett toch niet zo'n nare man, zoals ik de hele tijd dacht. Of hij heeft zich bekeerd.

Dit was trouwens een heftige aflevering, compleet met kruisiging (d.m.v. schilderpenselen nota bene); die Sylar is een naar mannetje, hoor!

Elke episode van Heroes heeft wel een mooie zin, dankzij de nu stakende scenaristen van Hollywood. Zolang zo met dit soort zinnetjes komen, mogen ze van mij 34% van de opbrengst krijgen, van de DVD-verkoop van door hun geschreven series en films.

Hier komt het citaat, uitgesproken door Mr. Linderman, een écht nare man, die meent door alles op te blazen een nieuw begin te kunnen maken. (Waar hebben we dat meer gehoord?) En alle New Yorkers die daar bij omkomen vormen toch maar 0,7% van de bevolking. Mr. Linderman heeft trouwens een prachtig witte baard, om jaloers op te zijn. Zo'n baard heb ik ook, maar dan grauwig wit. Of moet ik die juist afscheren, omdat Linderman zo'n nare man is...

Linderman is zo'n inkeurige opperbaas in strak pak, die je bijna zou gaan geloven. Gelukkig deed Nathan dat niet en liep weg. Maar hij wil wel erg graag politieke carrière maken en Linderman biedt hem aan om president te worden. Kan Nathan zo'n aanbod weigeren? Dat, en nog veel meer, zien we de volgende keer bij: HEROES!


People need hope, but they trust fear. Mr Linderman
(Heroes)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten