zaterdag 3 september 2011

OKW


Het is september en dus beginnen vlugschriften, folders, catalogi betreffende kunst & cultuur in het seizoen 2011–’12 weer te vallen.

Ik word er een beetje ongedurig van. Een schier oneindig aanbod van concerten, theaterstukken, tentoonstellingen, vernissages, films en wat dies veel meer zij.

Ik weet, het zijn vrijblijvende aanbiedingen van op stapel staande culturele activiteiten en ik hoef er niet meer mee te doen dan ze bij het oud papier te leggen, maar ze prikkelen wel.

Moet ik me niet cultureel verheffen? Waarom ga ik niet naar dat toneelstuk, die opera, tentoonstelling, de Zesde van Mahler?

Ik lees (alles met letters) en luister muziek (van 15de-eeuwse madrigalen tot Porcupine Tree en alles daartussen en omheen). Maar dat doe ik thuis. Films bezie ik per dvd ook hier op de bank (zoals net nog The Weather Man, waarin Nicholas Cage laat zien dat-ie echt wel acteren kan).  

Waarom dan niet in het echt?

Ik heb me voorgenomen in het komend halfjaar in elk geval naar het Graphic Design Museum in Breda te gaan. Om te beginnen. En daarna misschien iets met bloed, zweet & tranen, een toneelstuk ofzo. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten