maandag 28 januari 2008

wollig

Het leven van een huisman is niet makkelijk.

Bijvoorbeeld het sokkenwassen. Ik draag wollen sokken. Die moeten met een speciaal wasmiddel, zoals ‘Woolite’, in de machine. Om economisch en milieutechnisch verantwoord te wassen verzamel ik over een vrij lange periode te wassen sokken.

Maar nu is de eeuwige vraag, vooral als ik de berg over twee wasbeurten moet verdelen: hoe voorkom ik dat tijdens het het hele wasproces de linkersok van elk paar zich scheidt van de rechter (of omgekeerd)?

Wat is economischer, efficiƫnter, handiger, tijdbesparender: de paren vooraf sorteren? Bij het ophangen? Of bij het wegbergen in de kast? Ik heb eerlijk gezegd geen zin dat zelf uit te zoeken. Maar misschien heeft iemand van de Universiteit van Wageningen of de Nederlandse Vereniging van Huisvrouwen (bestaat die nog?) dat al gedaan.

Dan zou ik graag willen weten wat haar/zijn bevindingen zijn.

Ik wacht. Sterker nog, ik wacht af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten