vrijdag 18 januari 2008

zoetjes

Ik vind alle frisdrank (bubbelend of niet) altijd en overal veel te zoet. Zelfs als het etiket schreeuwt dat er minder of geen suiker inzit. Want dan grijpen ze naar aspartamen en cyclamen of hoe die kunstmatige zoetzooi heet. En smaakt het alsnog te zoet.

Gelukkig is er Roosvicee “50/50” (van Koninklijke De Ruijter B.V.—zaten die niet in muisjes?). “50/50” komt in 1½-literpak. “50/50” is voor mij dé frisdrank. Roosvicee “50/50” bestaat voor de helft uit water en voor de andere helft uit vruchtensap. Meer niet. Geen (kunstmatige) verzoeters toegevoegd. Heerlijk fris en onzoet, ook al is het feitelijk aangelengde limonade.

“Spa & Fruit” aan de andere kant, in de smaak sinaasappel-peer, zit, naast water en vruchtensappen, tjokvol glucose- en fructosestroop. Wat gewoon suiker is. En dat zit er overigens ook in, suiker. Dat schrijft het ‘Quality Department’ van Spa Monopole N.V. zelf op hun 1½-literpak.

Maar nu is het rare dat “Spa & Fruit” 2 gulden 09 cents (€ 0,95) kost bij Ome Dirk en “50/50” Hfl. 2,62 (€ 1,19). Terwijl er in “Spa & Fruit” veel meer zoet & troep zit dan in “50/50”. Het ongezonde (want besuikerde) drankje is duurder dan de veel lekkere en minder schadelijke limonade.

Curieus.

1 opmerking:

  1. Nota beide bene: ik word op geen enkele manier beloond voor deze (gratis!) PR van mijn kant voor "50/50". En ik ben ook geen 'buzzer'.

    BeantwoordenVerwijderen