donderdag 18 juni 2009

error

Dit was wat de Mighty Mozilla’s van Vuurvos mij onlangs meedeelden, toen ik het interweb op wilde:

Verbinding onderbroken
De verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina.
De netwerklink werd onderbroken tijdens het onderhandelen over de verbinding.
Probeer het opnieuw.


Ik ben waarschijnlijk de op één na laatste Nederlander die internet via een koperdraadje van een telefoon (“dial up”); de andere is Sinterklaas. Of mijn antieke wijze van internetten ermee te maken heeft, maar blijkbaar moet er elke keer over een verbinding "onderhandeld" worden.

Mijn provider is Tomaatnet.nl (óók SP), dus ik weet nu waar Jan’s chronische hernia vandaan komt. Als Marijnissen enerzijds en KPN, Mozilla en waarschijnlijk de CIA anderzijds, keihard moeten onderhandelen (met rook- en plaspauzes, overleg met de achterban), elke keer wanneer ik en alle andere Tomaatnetters on line willen, dan heeft-ie daar een 49-urige dagtaak aan. Geen wonder dat hij is teruggetreden als fractieleider/lijsttrekker.

Nog even over dat “geherinitialiseerd”. Bill Gates heeft geen spellingssuggesties bij dit woord en ook ik vraag me heftig af of dit wel correct Nederlands is. Maar ik kan er zo ook geen ander woord voor bedenken, al was het maar omdat ik niet weet wat er precies bedoeld wordt. Wat wordt er “geïnitialiseerd”, waarom lukt dat niet en wie of wat doet een herhaalde poging als ik verbinding maak met de server?

Fijne vragen voor het hulpbureau van Tomaatnet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten