woensdag 5 oktober 2011

grammofonisch


Om gezondheidsredenen ben ik deze dagen aan huis gebonden, met een pijnlijke arm/schouder die functioneren belemmert.
In arrenmoede heb ik mij gewend tot de platenkast.
Linksboven beginnend bij de A ben ik nu bij Kate Bush (“The Dreaming”, 1982).
Ik heb reeds gedraaid Louis Andriessen (“De Tijd”), Jurriaan Andriessen (broer van maar met totaal andere muziek), ABBA (“The Visitors”), Kevin Ayers, AD, Virginia Astley.
Allemaal LPs uit de vorige eeuw.
De techniek is weer even wennen. Bijvoorbeeld het na ± 18 minuten moeten opstaan om de plaat om te draaien om de b-kant te beluisteren. Vooral storend bij Andriessen’s “De Tijd”, dat bedoeld is als één lange muzikale beweging.
Voor het overige ben ik aan het genieten, ondanks de pijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten