vrijdag 23 januari 2009

lecker

De Meern is een karakterloos industrie- annex Vinexgebied in aanbouw nabij de Domstad. En er is dus een brouwerij gevestigd: De Leckere (“Omnis Comparatio Claudicat”).

Omdat ik vandaag enkele van hun brouwsels ontdekte in de doorzakkende schappen van het lokale filiaal van A. Heijn, weet ik er nu pas van. Maar dat komt, lees ik op hun zeer chique netstek, omdat ze pas vanaf 1997 bezig zijn.

Ze maken ‘organic’ bier. Dat is dus iets met biologisch-dynamisch, eko, scharrelgraan en ongedesemd hop. Ik drink nu hun variant ‘№ 3’ (met drie moutsoorten) en die is zeer smaakvol. Gaat dat proeven! Alleen de Latijnse spreuk in hun, eveneens als hun website, fraaie logo kan ik niet vertalen. Ik kom niet verder dan: ‘Alles vergelijkend…’. Ik had destijds toch beter moeten opletten op de MAVO.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten