maandag 14 juni 2010

engig

Een paar jaar terug meldde ik het al, de Olympische Spelen in Londen, Verenigd Koninkrijk 2012.

Dat gaat zo-de-Heere-wil-en-wij-leven nog steeds door, maar dit vooruitzicht wordt voor mij steeds afschrikwekkender, want inmiddels zijn de mascottes bekend.

Waarom dat nodig is mag Joost weten, want ik meen dat de deelnemers niet tot grotere prestaties worden gebracht door als een soort Teletubbies verklede werkstudenten. Het bewijst het infantiele van sportfans.

Maar juist met het oog op de kwetsbare kinderziel, vraag ik me af wat het Olympisch Comité zich had gedacht toen het, ongetwijfeld na lang delibereren en ampel gebruik van geestverruimende middelen, koos voor dit:



Griezelige aliens zijn het, voortgesproten uit het getroubleerde brein van een ontwerper die teveel Pokemonplaatjes heeft gezien.

Deze figuurtjes doen in lichamelijke onvolkomendheid niet onder voor de Handjes van Dirk. ik vraag me af waarom ontwerpers bij sportactiviteiten, waar je toch al je ledematen en zintuigen bij nodig hebt, komen met dergelijke gedeformeerde poppentjens

Geen opmerkingen:

Een reactie posten