maandag 2 februari 2009

eier


Technisch gesproken ben ik een éénpersoonshuishouden met een gevarieerd en variabel inkomen van ± € 19.500,–– p/j. Totnogtoe merk ik eerlijk gezegd nog niet veel van de economisch malaise. Afkloppen.

Maar ik heb natuurlijk de gas- en electra-afrekeningen nog niet onder ogen gehad. De broodprijs is wel hoger geworden, van € 1,30 naar € 1,50 voor een halfje. Andere boodschappenprijzen zijn nog als een halfjaar geleden, lijkt me, of koop ik minder?. Pijptabak is ook duurder geworden, maar dat is normaal; of het nu goed of slecht gaat, tabak kost elk jaar meer.

Maar deze foto zet deze mineurgeluiden in het noodzakelijke perspectief. Zoveel kosten drie eier in Zimbabwe, dat wil zeggen op het moment dat de foto is genomen (14 januari 2009). Die zijn inmiddels ettelijke miljoenen/miljarden duurder (àls ze al te koop zijn).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten