zaterdag 1 mei 2010

herfstig

  • Humberto  30016295C 
  • Kleur: Bruin, Zwart
  • Materiaal: Metaal
  • Gezichtsvorm: Vierkant, Ovaal, Hartvormig
  • Uitstraling: Klassiek, Modern, Basic
  • Kleurtype: Herfst 
Opa heeft een nieuwe bril, of meer precies twee nieuwe brillen in één montuur. Er zit namelijk een leesvenster in elk glas, waardoor ik de kleine lettertjes weer kan lezen zonder bijv. de bijbel op 5 cm. van mijn ogen te moeten houden.

Dhr. ter Steege van Groeneveld Optimetrie heeft mijn ogen opgemeten en samen met mij dit montuur uitgezocht. Het is een Humberto, made in Italy. Humberto is Humberto Tan, van Studio Sport-faam die zo mooi 'mannen' kan uitspreken. Hij zit nu in herenkostuums en mannenmode-accessoires, zoals brillen.

Voor mij is een bril geen accessoire, maar bittere noodzaak, een oogprothese. Maar ik snap dat Humberto Tan dat liever niet zo noemt.

Uit de beschrijving van het montuur blijkt dat het een 'klassiek' én 'modern' én 'basic' model is. Ik zou het dan 'universeel' ofzo noemen. Het kleurtype komt wel overeen met mijn geestestoestand.

Het is ook geschikt voor een 'hartvormige' gezichtsvorm. Dat heb ik nog nooit gezien, maar dat kwam natuurlijk door mijn huidige (montuurloze) bril die al enige tijd niet meer op sterkte was.

Rest mij nog de eindcijfers van het oogrecept door te geven: Rechts Sf: -4,75C: -1.00As:3, PD: 31.0/28.5 | Links Sf: -5.00C: -1.00As:167, PD: 30.0/27.5.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten