maandag 8 juni 2015

geconcentreerd



Om te drinken vind ik de combinatie sinaasappelsap + aardbeiensap heel lekker. Of appelsap met aardbeisap. Appels kan ik thuis niet persen. Aardbeien evenmin. Ik ben sinds 1861 voor deze vloeibare vruchtenmix aangewezen op Schulp, maar die verkoopt niet langer rechtstreeks aan particulieren vanuit hun boomgaard aan de Vecht. Goede raad was duur, want Schulp-sappen zijn niet te koop in de supermarkten bij mij onder.
Zijnde een Bonus kocht ik bij AH vandaag twee pakken CoolBest (een productie van FrieslandCampina) met de titel “Strawberry Hill”. Op het pak o.m. een afbeelding van twee hyperrealistische aardbeien met een sinaasappelpart en een inhoudsopgave. En dan blijkt de inhoud te bestaan uit sapconcentraat verkregen vruchtensap: appel, sinaasappel, aardbei, kers, witte druif, peer. Dat had ik in de winkel moeten lezen, want nu voel ik me bekocht.  
Schulp doet sap van (sinaas)appelen (80%) met sap van aardbeien (20%) in een fles, pasteuriseert die en ik drink dat sap met alle soorten van genoegen en diepe beleving van welbevinden.
CoolBest suggereert met hun verpakking een soortgelijke ervaring, maar maakt de suggestie niet waar. Ik ben teleurgesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten