dinsdag 4 maart 2014

big






De Partij van de Arbeid bezorgde mij een exemplaar van een ‘eenmalig PvdA-magazine voor de verkiezingen van 19 maart’: 12 KERNEN. Vijftien pagina’s PvdA-propaganda op hoogglans papier. Chic, een soort micro-glossy. Met een prijsvraag (Politieke Kennisquiz), maar of en zo ja, wèlke prijs je kunt winnen waneer je de juiste oplossing inzendt (vóór 19 maart), wordt niet gezegd. Een levenslang PvdA-lidmaatschap? Een wethouders-post?

Ik meen dat het 19 maart om de gemeenteraadsverkiezingen gaat. Maar ⅔ van het magazine is gewijd aan achtereenvolgens: Jeroen Dijsselbloem (minister), Erik van Muiswinkel (cabaretier) vs. Diederik Samson (Tweede Kamer), Tanja Jadnanansing (Tweede Kamer), zorg in Venlo (niet de gemeente waar ik woon), een stel met een starterslening voor een woning in Leidsche Rijn (alweer niet de gemeente waar ik woon).

Het is interessant om te lezen hoe de gemeente van Venlo de nieuwe zorg en hulpverlening van zijn burgers georganiseerd heeft (’Een wild, maar ook eenvoudig gedachte-experiment’), maar of de PvdA het net zo wil gaan doen in mijn gemeente, wordt niet gemeld.

Wel ik weet nu, dankzij 12 KERNEN, dat Jeroen Dijsselbloem, onze Minister van Financiën, thuis twee biggetjes heeft rondhuppelen. Biggetjes. „Ze zijn ongelooflijk energiek, sociaal, brutaal. Kortom, leuk”, volgens Dijsselbloem. Is dat misschien de hoofdprijs van de Politieke Kennisquiz, een biggetje?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten