donderdag 25 augustus 2011

divers

 
Dat was me even ontschoten: het jaar 2010 is door de Verenigde Naties uitgeroepen tot Internationaal Jaar van de Biodiversiteit. Bezorgdheid over het snelle tempo waarmee planten- en diersoorten verdwijnen als gevolg van menselijk handelen was de reden. 

Ik heb er nix van gemerkt of over gelezen, maar dat kan mijn onachtzaamheid zijn. Ik ga ervan uit dat na zo’n Internationaal Jaar de biodiversiteit is toegenomen en planten- en diersoorten gerust kunnen gaan slapen.

Het logo is mooi. Maar dat silhouet van man-met-kind hoort er niet bij. Ik meende dat nu juist niet de mens één van de diersoorten is die in snel tempo verdwijnen. Homo sapiens is bij uitstek de veroorzaker van de afnemende biodiversiteit, toch? Of wordt bedoeld dat steeds minder Friezen Fries spreken of dat over de hele wereld naar Pop Idol wordt gekeken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten