woensdag 13 mei 2009

geen SP

Het flat waar ik woon wordt beschilderd, d.w.z. het houtwerk. Daartoe werden door doodsverachtende mannen met een VOC-mentaliteit steigers geïnstalleerd. Want de schilders moeten toch ergens staan, zes verdiepingen hoog.

Ik heb hoogtevrees, dus ik heb met m’n petje af de steigeraars gadegeslagen hoe ze hangend aan alleen hun handen de stalen buizen en loopplanken tezamen puzzelden tot een stevig platform.

Ging dat allemaal volgens de normen & voorschriften van de bouwveiligheid waarover de EU vast iets te zeggen heeft? Ik weet het niet, maar de kerels in kwestie werkten rustig en geconcentreerd, zonder steeds in een ARBO-boekje te kijken en ze hadden ook geen ‘oortje’ in.

Komende (4? 5?) juni mag ik weer kiezen voor het EU-parlement en volgens mijn partij begint een beter Europa in Nederland. Maar ik geloof dat ik op dit punt een dissidente SP-er ben. Dat klinkt als ‘Cor van der Laak, kritisch AVRO-lid’ en zo voelt het ook.

Ik ben namelijk vóór een beter en meer Europa. Zaken als vrouwenhandel, criminaliteit, vluchtelingen & immigreerders, milieu, economie moeten in Europa-verband worden aangepakt, en dan horen Europese instanties wel bevoegdheden te houden of te krijgen.

Ik kijk daarbij naar de VS van A. De onderscheiden staten daarvan hebben hun eigenheden, maar nationaal en internationaal treden ze gezamenlijk en met min of meer één geluid problemen tegemoet. Zoiets zou ik ook wel voor Europa willen.

Dus ik ga in juni D’66 stemmen, want dat vind ik een Europese partij pur sang.

Sorry Jan, word ik nu geroyeerd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten