zondag 6 november 2011

puur


In hun reclame-uitingen op tv doen ze heel hard hun best op een ‘authentieke’ Zuid-Duitse/Oostenrijkse/Zwitserse alpenwei uitstraling, maar Almhof zit in Veenendaal en is waarschijnlijk van Unilever of van Friesche Vlag-Campina of een hedge fund op de Kaaimaneilanden.

De lekkerbek in mij geniet met volle teugen van ‘Almhof milde roomyoghurt’ eender welke smaakvariant: Citroen, Aardbei, Spaanse sinaasappel. Maar niet de versie met (Griekse!) honing en walnoten want die stukjes plakken onaangenaam tussen mijn namaakgebit en mijn gehemelte.

Almhof tettert op de verpakking dat hun yoghurt producten geen kunstmatige aroma’s, geen kunstmatige kleurstoffen en geen conserveringsmiddelen bevatten.

Maar van de EU moeten ze vertellen wat de ingrediënten zijn en dan lees ik dat roomyoghurt Citroen ‘aroma’ bevat en ‘kleurende kurkuma-extract’. In roomyoghurt Aardbei zit rode-bietensap en ‘natuurlijk aroma’.  Roomyoghurt Spaanse sinaasappel heeft wortel- en paprikaconcentraat en sinaasappelaroma.

Plus vanzelfsprekend ‘milde yoghurt’, room, suiker (wat het zo verslavend lekker maakt) en aardbeien (dan wel sinaasappel of citroen).

Maar waarom moet er ‘kleurende kurkuma-extract’ in citroen-yoghurt? Idem bietensap in aardbei-yoghurt, dito wortel en paprika in sinaasappel-yoghurt. Kan Almhof mij uitleggen wat daar ‘natuurlijk’ en niet-kunstmatig aan is? 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten