zondag 15 november 2009

expotioneel






Ik was er in dat jaar 2000 in Hannover. De Weltaustellung oftewel Wereldtentoonstelling. In 2005 was er één in Japan, waar ZKH de Prins van Oranje nogal gewaagd uit de hoek kwam.

World Expo: inderdaad een gigantische showroom waar landen van over de hele wereld zich van hun voordeligst laten zien.

Er worden grote en heel grote woorden gebruikt zoals globale verbroedering, wereldvrede, innovatie, laatste stand der techniek, toekomstgericht. En dat is er ook allemaal, maar het is natuurlijk een fraai opgepoetst semi-realistisch Disneyland waar je van de ene verbazing in de andere valt. Althans ik was behoorlijk onder de indruk.

Komend jaar in Sjanghai. Gaat dat zien! Ik denk dat ik om budgettaire redenen niet ga. En dus mis ik het Nederlandse paviljoen, waarvan hier enige CGI-indrukken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten