donderdag 17 september 2009

harig

Ik heb al jaren een wijkende hoofdhaarlijn die ik compenseer met een baard (“I’m not bald, I only got a rather high forehead”).

Dat ik kalend ben stoort me niet en ik heb nooit de behoefte gevoeld zoals Dhr. Scheurleer (op de tweede langspeelplaat van het Simplisties Verbond [Alle 13 fabeltasties!]) “voor de volledige terugkeer van men zijn volledige haardos” haarolie drie maal daags èn ’s nachts in mijn resterende haar te smeren.

Dus ik ben waarschijnlijk niet de juiste man voor de invulling van de vacature bij Zunara Hairbank te Amsterdam. Ik wil niet de spot drijven met mensen die vanwege medische of/en psychologische of showbizz redenen (Gerard Joling) haarstukjes nodig hebben.

Maar ik kan het niet laten te grimlachen bij de 1-in-3-mini advertentie in Trouw/NRC/Volkskrant van 16 september 2009. Zunara Hairbank roept sollicitanten op voor de functie van Hair Replacement Manager.

Je moet opgeleid zijn als “hair stylist” (kapper) en ervaring hebben als pruikenmaker.

Dat begrijp ik allemaal en vind ik aangewezen kwaliteiten. Maar die titel…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten