zaterdag 9 juli 2011

bliksems mooi

De TV is irreperabel kapot en in mijn verslaafde zucht naar audiovisuele input hang ik teveel rond op vimeo en omstreken. Het internet biedt via Cultura24, Hollanddoc24, Geschiedenis24 ook alternatieven voor TV kijken.

Maar hangen voor de TV is er niet meer bij. Ik heb wel een toblap maar die zit aan draden, want ik wil geen draadloos netwerk omdat ze dan in het hele appartementencomplex via mijn signaal kunnen internetten of mijn bankrekening plunderen.

Om de laptop naar mijn luie stoel te verplaatsen is een heel gedoe. En dan nog. De laptop heeft een glorieus plat scherm van 44 cm diagonaal, maar daar moet je ook in de luie stoel te dicht opzitten om iets te zien. En om het lap van de top letterlijk te nemen, daarvoor is het wondermasjien toch iets te zwaar en te warm.

Ik kijk dus aan de bureautafel en en dat is toch meer werken dan ontspanning. Ik heb nu de keuze: of een mooie bureaustoel kopen of een nieuwe TV. Beide zijn even duur als je iets goeds wilt hebben.

Op vimeo trof ik deze korte film aan van Polder Animation. Pixar eat your heart out. Gemaakt op de Hogeschool voor de Kunsten, Utrecht. Als het aan Halbe Zijlstra en consorten ligt zal zoiets in de toekomst niet meer mogelijk zijn, dus geniet ervan nu het nog kan.

Ik heb gepoogd om Blik in bed te krijgen op dit blog en dat schijnt gelukt te zijn. Geniet van deze warme, lieve, romantische korte film, kom er uw luie TV-stoel voor uit:

Blik from Polder Animation on Vimeo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten